سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

شما می توانید برای خرید بسیاری از اقلام مورد نیاز خود به فروشگاه الانزا مراجعه کرده و محصولات مورد نیاز خود را تحویل گرفته، مهمترین حسن این خرید اینترنتی در خرید پوشاک بخصوص پوشاک بچگانه این است که شما در فصل سرد ا گرم سال از بیرون بردن کودک خود پرهیز کرده و در منزل با خیالی راحت لباس های مورد نیاز فرزندتان را خریداری خواهید کرد. پوشاک فروشگاه الانزا شامل: پوشاک بچگانه، کفش، لباس ورزشی، پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و کیف است. شما می توانید بسته به نوع احتیاجات خود خریدتان را انجام داده و کیفیت و ضم

به نقل از سایت زیبامون رژ لب یکی از محبوب ترین، پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین محصولات آرایشی است که تمام خانم ها از زمان های قدیم تا به امروز به اون علاقه مند بوده و تمایل دارند رنگ ها و مدل های مختلف رژلب رو امتحان کنند تا بتونن بهترین و جذاب ترین رنگ رژلب رو برای آرایش روزمره و یا حضور در مهمانی ها، جشن ها، دور همی و مراسم های مهم مورد استفاده قرار دهند

برای اینکه بتونید در انتخاب رژلب خیلی هوشمندانه و درست عمل کنید و رنگ رژلب مناسبی که با رنگ پوستتون ست باشه رو انتخاب کنید لازمه که به چندتا نکته مهم و اصولی در این زمینه توجه داشته باشید. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید، نکات مربوط به انتخاب رژلب مناسب رو بخونید و با تمام چیزهایی که باید در رابطه با رژلب بدانید، بیشتر آشنا شوید.

چگونه رنگ پوست خود را به درستی تشخیص دهیم؟

اولین قدم برای انتخاب رنگ رژلب این هست که رنگ پوستتون رو به درستی تشخیص بدید و متناسب با اون، رژلب رو انتخاب کنید. به طور کلی رنگ پوست دارای دسته بندی های زیر هست:

تشخیص رنگ پوست بر اساس رنگ چهره

تشخیص رنگ پوست

اگر پوست رنگ‌ پریده‌ دارید و سریع آفتاب‌ سوخته می‌شید یا روی صورتتون لک‌ های قرمز رنگی وجود داره؛ یعنی رنگ پوستتان سفید هست.

اگر در آفتاب به سرعت پوستتون تیره می‌ شه؛ یعنی سفید نیستید اما پوست روشنی دارید.

https://elanza.com/mag/baby-wipes-brand/

اگر رنگ پوستتون سبزه یا زیتونی هست و به ندرت آفتاب‌ سوخته می‌شید و حتی در زمستان پوستی برنزه دارید؛ یعنی گندمی هستید.

اگر آفتاب‌ سوخته نمی‌شید و رنگ موهایتان مشکی یا قهوه‌ای است؛ یعنی پوستتان تیره است.

تشخیص رنگ پوست از روی رگها

برای تشخیص رنگ پوست می تونید به رنگ رگ هایی که روی مچ دست وجود داره هم نگاه کنید.

اگر رگ‌ های آبی دارید؛ یعنی رنگ پوستتان سرد است

و اگر رنگ رگ‌هایتان سبز است؛ یعنی رنگ پوست گرمی دارید.

اگر نمی‌توانید بین این 2 را تشخیص دهید یعنی رنگ پوستتان خنثی است.

https://elanza.com/mag/balm-with-vaseline/

تشخیص رنگ پوست با استفاده از رنگ طلا

با طلا نیز می‌توانید همین آزمایش رو انجام بدید و رنگ پوستتون رو تشخیص بدید.

 اگر طلای زرد به شما می‌آید؛ یعنی رنگ پوستتان گرم است.

اگر با طلای سفید زیباتر می‌شود؛ یعنی رنگ پوستتان سرد است.

.اگر هم طلای زرد و هم طلای سفید به تون میاد دارای رنگ پوست خنثی هستید

رنگ رژلب مناسب برای رنگ پوست سفید و روشن

اگر شما جز خانم هایی هستید که دارای پوست روشن و سفید هستند بهتره به سراغ رژلب هایی با رنگ صورتی روشن، مرجانی، هلویی، صدفی، بژ، کالباسی، رژلب های نود و قرمز تیره بروید. اگر رنگ پوستتان سرد است، گوشتی یا موکا به شما می‌آید و برای پوست‌های با رنگ گرم، رژلب صورتی رنگ‌ پریده یا گوشتی مایل به هلویی مناسب‌ تر هست.

رنگ رژلب مناسب برای رنگ پوست متوسط

اگر رنگ پوست روشن و متوسط دارید بهترین انتخاب برای شما رژلب هایی با رنگ صورتی رزی، قرمز روشن و گیلاسی و بنفش خواهد بود. علاوه بر این رژلب های دارای رنگ نود و کالباسی هم میتونن انتخاب خوبی برای شما باشند.

اگر رنگ پوست شما سبزه و گندمی هست می تونید از رژلب هایی که دارای رنگ مرجانی، صورتی عمیق، قرمز روشن و تمام سایه های رنگ قهوه ای و رنگ‌هایی که تون نارنجی دارند، استفاده کنید و زیبایی و جذابیت بیشتری برای چهره خودتون به وجود بیارید. علا

رنگ رژلب مناسب برای رنگ پوست تیره

و اگر جز خانم هایی با رنگ پوست تیره هستید بهتره برای انتخاب رنگ رژلب به سراغ رژلب هایی که دارای سایه های قهوه ای و بنفش هستند مانند آلویی، کاراملی، فندقی، شرابی و رژلب قرمز با پایه آبی بروید.   اگر پوست سردی دارید، بیشتر شرابی یا یاقوتی را امتحان کنید. اگر پوست گرمی دارید، مسی و برنز به شما می‌آید.

برای پوست‌های مختلط رنگ صورتی و بنفش همراه سایه‌ای مسی یا برنز مناسب تر هست.

در انتخاب رژلب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام انتخاب رنگ رژ به رنگ لبتان نگاه کنید و همرنگ آن یا 1 یا 2 درجه پررنگ‌تر را امتحان کنید.

همیشه رژ را روی لب پایینتان امتحان کنید. فراموش نکنید ابتدا با پنبه الکلی رژ لب را تمیز کنید و با کمک قلم‌ مو یا انگشت رژ را به لبتان بزنید. اگر تمایلی ندارید رژ را روی لبتان امتحان کنید، هرگز آن را روی پوست دست امتحان نکنید. بهترین قسمت دست که شباهت زیادی به رنگ لب دارد، سر انگشتان و خط چانه است.

نکته دیگری که باید مدنظر گرفت، این هست که هر چه رنگ رژی تیره‌ تر باشد، لب‌ ها را کوچک‌ تر و هر چه روشن‌ تر باشد، لب‌ها را درشت‌ تر نشان می‌دهد. در ضمن رژ لب‌ هایی که تون آبی دارند، دندان‌ها را سفیدتر نشان خواهند داد.

هماهنگی رنگ رژلب با رنگ مو

در صورتی که رنگ موی شما بلوند طبیعی است و رنگ پوست روشن و رنگ پریده‌ ای دارید، بهتر است از رژ لب‌هایی به رنگ هلویی یا گیلاسی استفاده کنید، اما اگر رنگ‌ پریده نیستید و رنگ پوستتان تیره‌ تر است می‌توانید از قرمز تیره یا بنفش پررنگ هم استفاده کنید.

امروزه بیشتر خانم‌ها موهایشان را رنگ می‌کنند و اغلب خانم‌هایی که رنگ موی بلوند یا مش روشن دارند، رنگ موی طبیعی‌ شان تیره است بنابراین بهتر است به جای هماهنگ کردن رژ با رنگ موی طبیعی، رژ را با رنگ لباس هماهنگ کنید اما در این میان هم توصیه‌ هایی را باید مدنظر داشت.

ست کردن رنگ رژلب با رنگ لباس

اگر لباس شما قهوه‌ای است، رژ لب آلویی به لب نزنید، اما اگر لباس مشکی دارید می‌توانید از رژ لب قرمز یا صورتی استفاده کنید. هرگز دقیقا رنگ رژی همرنگ لباستان انتخاب نکنید. مهم این است که در یک تون رنگی باشند و فراموش نکنید هرگز نباید آرایش چشم غلیظ و رژ تند داشته باشید. اگر چشم‌ها را آرایش می‌کنید، رژ کمرنگ بزنید و برعکس!

رنگ رژلب متناسب با سن

دهان و لب‌ها با افزایش سن پیر می‌ شوند و این پدیده طبیعی است. مسلما از رنگی که در 20 سالگی برای رژ لب استفاده می‌ کردید نمی‌ توانید در 60 سالگی هم استفاده کنید. با افزایش سن پوست تیره‌ تر می‌شود و درخشش خود را از دست می‌دهد. پوست لب نیز رنگ‌ پریده‌ تر می‌ شود و سرخی و شادابی خود را از دست می‌دهد.

شاید تا قبل از 50 سالگی استفاده از برق لب ایده خوبی باشد، اما بعد از این سن هرگز از برق لب استفاده نکنید. البته استفاده از رنگ‌ های روشن اشکالی ندارد. در صورتی که اعتدال رعایت شود و افراط نکنید، استفاده از رنگ‌ های قرمز، نارنجی و صورتی بین 20 تا 60 سالگی مناسب است.

با افزایش سن، لب چروکیده می‌ شود. برای اینکه از نمایان شدن این چروک پیشگیری کنید، بهتر است رژ لب‌ های مات و خشک استفاده نکنید. رژ لب‌ های چرب که بافت خامه‌ای دارند برای این سن مناسب‌ تر هستند. البته برخی رژ‌های مات هم چنین خاصیتی دارند و مناسب‌ هستند.

رژلب مات و براق برای چه لب‌هایی مناسب است

 اگر لب‌ های باریکی دارید، رژ لب مات انتخاب نکنید. در این شرایط صورت شما کدر و کسل‌ کننده می‌شود. بهتر است از رژ لب‌های براق استفاده کنید که نور را باز تاب می کنند.

https://elanza.com/mag/brand-cosmetic-brush-set/

 در صورتی که لب‌های بزرگ و برجسته‌ای دارید، بهتر است از رژ لب مات استفاده کنید تا حجم و اندازه لب ها به بهترین شکل ممکن دیده شود.

برای ماندگاری بیشتر رژلب چه نوع رژلبی بخریم

بهتر است رژلب‌هایی را تهیه کنید که ماندگاری طولانی ندارند و با یک شوینده به سادگی پاک می‌شوند. ترکیبات اکلیل‌ دار یا رژ‌های 24 ساعته ترکیبات افزودنی بیشتری داشته و مسلما مضر تر هم هستند. بنابراین بهتره استفاده از این مدل رژلب ها رو برای مواقع خاص بگذارید.

برای جلوگیری از خشک شدن لب، رژلب مایع بهتر است یا جامد؟

مایع یا جامد بودن رژلب به حلالی بستگی دارد که درون آن استرژلب استفاده شده است. رژ لب‌ های مایع خشکی لب را بیشتر می‌ کنند، زیرا ماده حلال یا الکل بیشتری دارند. هر چه درصد موم و روغن رژ بیشتر باشد، کیفیت رژلب بیشتر بوده و نرمی و لطافت خیلی خوبی رو هم برای لب ها ایجاد می کنه.

چگونه رژلب بزنیم تا زیبایی لب‌ ها حفظ شود؟

زیبایی لب با رژلب

برای اینکه رژ لب روی لبتان زیبا شود به زیرسازی نیاز دارید. اگر لب‌ هایتان پوسته‌ پوسته شده، ابتدا با لایه‌ بردار که بهترین آن روغن زیتون و شکر است، پوسته‌ ها را رفع کنید و لایه برداری ملایمی از سطح پوست لب داشته باشید. سپس از مرطوب‌ کننده و  چرب کننده لب استفاده کنید تا پوست لب، آبرسانی شود. اگر این کار را شب انجام دهید، صبح لب‌ های زیبایی خواهید داشت و بعد از رژلب زدن هم این زیبایی چندین برابر بیشتر خواهد شد.

بهترین روش برای رژلب زدن چگونه است؟

بهترین شیوه برای کشیدن رژ لب این است که رژ را پررنگ روی لب پایین بکشید و بعد لب‌ها را به هم بمالید تا لب بالا رنگ بگیرد و با انگشت رنگ را یکنواخت کنید. اگر می‌خواهید دوام رژ روی لب بیشتر شود، ابتدا با مداد لب همرنگ با رژ لب، خط لب را پوشش دهید و بعد رژ لب بزنید.

 

منبع:

https://www.zibamoon.com/Detail/12188/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B1%DA%98%D9%84%D8%A8