سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و زیبایی صورت و مد

شما می توانید برای خرید بسیاری از اقلام مورد نیاز خود به فروشگاه الانزا مراجعه کرده و محصولات مورد نیاز خود را تحویل گرفته، مهمترین حسن این خرید اینترنتی در خرید پوشاک بخصوص پوشاک بچگانه این است که شما در فصل سرد ا گرم سال از بیرون بردن کودک خود پرهیز کرده و در منزل با خیالی راحت لباس های مورد نیاز فرزندتان را خریداری خواهید کرد. پوشاک فروشگاه الانزا شامل: پوشاک بچگانه، کفش، لباس ورزشی، پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و کیف است. شما می توانید بسته به نوع احتیاجات خود خریدتان را انجام داده و کیفیت و ضم

ماسک های خانگی و گیاهی بابونه هم برای پوست صورت و هم برای مو

در مطلب خواص بابونه در بخش سلامت نمناک کامل توضیح دادیم که این گل زیبا و پرفایده چقدر برای زیبایی و سلامت پوست و مو مفید است؛ خواندید که بابونه دارای خاصیت ضدحساسیتی بوده و در درمان اگزما بسیار موثر است. کمک به درمان جوش غرور و آکنه، ضد ورم و قرمزی پوست، برطرف کننده زخم های جلدی، ترمیم سوختگی، تقویت کننده پوست، تنگ کننده منافذ پوست، ضد عفونی کننده پوست و کنترل عفونت های پوستی از خواص گل بابونه برای پوست می باشد با خلاصه ای از این فواید اینطور ادامه میدهیم که امروزه افراد به دنبال ماسک های طبیعی گوناگون برای زیبایی بیشتر پوست و مو هستند به همین دلیل ماسک هایی بر پایه بابونه را به شما معرفی می کنیم تا سلامت پوست و مو خود را بهبود بخشید. اما چرا بابونه و روغن بابونه ؟ روغن بابونه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی در تسکین پوست آسیب دیده و خشک موثر است.

 

ماسک های خانگی با بابونه

ماسک صورت بلغورجو دوسر و بابونه:

بلغور جو دوسر به دلیل داشتن سالیسیلیک اسید خاصیت پوسته پوسته شدن دارد و عسل به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند در حالی که قند مثل لایه بردار قوی تر عمل می کند.

https://www.digikala.com/brand/confident/

مواد لازم: 

 

نصف فنجان جو (فرآوری شده)

یک قاشق چای خوری جوش شیرین

1 قاشق سوپ خوری عسل

2 قاشق سوپ خوری شکر سفید (اختیاری)

یک چهارم فنجان چای بابونه ( دم کشیده ) 

دستورالعمل: 

با دم کردن یک فنجان چای بابونه شروع و داخل کاسه، جو دوسر، جوش شیرین و عسل را اضافه کنید سپس2 قاشق سوپ خوری چای بابونه را به مواد بی افزایید. اگر مخلوط بیش از حد خشک است، کمی چای به آن اضافه کنید تا زمانی که به ثبات مطلوب برسد. حالا شکر سفید (اختیاری) را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت بزنید، بعد از5 دقیقه صورت خود را بشویید این کار را در حمام انجام دهید چون این فرآیند کثیفی دارد. 

 

بلغور

 

ماسک صورت روغن زیتون و بابونه:

دومین ماسک صورت بابونه، ماسک روغن زیتون بابونه است. بابونه به تسکین پوست، قند سفید به از بین بردن سلول های پوست مرده و روغن زیتون به مرطوب کردن پوست شما کمک می کند. 

 

مواد لازم: 

 

یک چهارم فنجان روغن زیتون

نصف فنجان شکر سفید

1 عدد چای کیسه ای بابونه

دستورالعمل: 

ابتدا محتویات چای کیسه ای را داخل کاسه خالی کرده و شکر سفید، روغن زیتون را به آن اضافه و خوب ترکیب کنید مواد را داخل یک ظرف محفوظ از هوا نگه دارید، سپس صورت را با آب گرم بشوئید و مواد را بصورت دورانی روی صورت خود بمالید فقط دقت کنید مناطق حساس اطراف چشم را نزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند.

 

بعد صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید. 

 

ماسک صورت بادام و بابونه: 

ماسک بادام و بابونه به سفیدی و شفافیت پوست کمک می کند. 

 

مواد لازم: 

 

چای بابونه (1 عدد چای کیسه ای)

1 قاشق سوپ خوری بلغور جو دو سر (پودر)

2 قاشق سوپ خوری عسل

2 - 3 قطره روغن بادام

دستورالعمل: 

محتویات چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه ای خالی کرده و عسل، بلغور جو دو سر، روغن بادام را به خوبی با آن مخلوط کنید و با انگشت این ماسک را به صورت دورانی روی صورت بزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند، سپس صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید. 

 

ماسک صورت روغن نارگیل و بابونه: 

مواد لازم: 

 

چای کیسه ای بابونه 

روغن نارگیل 

دستورالعمل: 

چنانچه در نمناک توضیح داده ایم بهتر است از روغن نارگیل خام برای این ماسک صورت استفاده کنید. محتوای چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه خالی کرده و دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل خام را به خوبی با آن مخلوط کنید می توانید مخلوط را با نوک انگشتان روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید. 

 

ماسک صورت موز و بابونه:

موز رسیده ای را پوست کنده و نیمی از موز را به خوبی با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. قبل از اینها یک فنجان چای بابونه دم کنید و دو قاشق سوپ خوری از آن را به مخلوط موز و عسل اضافه کنید تا خمیری شود. سپس این مخلوط را روی پوست خود با نوک انگشتان بمالید و بعد از10 دقیقه با آب سرد بشویید. 

 

ماسک صورت شیر و بابونه: 

مواد لازم: 

 

چای بابونه

شیر

زردچوبه 

این دستور ماسکی عالی برای پاکسازی صورت است. به سادگی یک فنجان چای بابونه درست کنید و دو قاشق سوپ خوری چای و یک قاشق سوپ خوری شیر و مقداری از زردچوبه را داخل کاسه اضافه وخوب مخلوط کنید از مخلوط برای ماساژ دادن روی صورت و گردن خود استفاده کنید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید. 

 

شیر 

 

ماسک صورت گل و بابونه: 

مواد لازم: 

 

بابونه خشک 3 قاشق سوپ خوری

عسل 1 قاشق

گلاب 1 قاشق 

سه قاشق سوپ خوری از گل های بابونه خشک را با یک فنجان آب حدود 10 دقیقه بجوشانید. مخلوط را صاف کرده و یک قاشق سوپ خوری عسل و گلاب را با آن ترکیب کنید و روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این ماسک عالی و سفید کننده طبیعی برای پوست است. 

 

ماسک صورت آلوئه ورا و بابونه: 

مواد لازم: 

 

چای بابونه 1/8 فنجان

عسل ارگانیک 1/4 فنجان

آلوئه ورا 1 قاشق چایخوری

روغن جوجوبا 1 قاشق چایخوری 

دستورالعمل: 

 

داخل کاسه ای 1/8 فنجان چای بابونه، دو قاشق سوپ خوری آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا را ترکیب کنید و سپس مخلوط را روی پوست با نوک انگشتان بصورت دایره ای بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. 

 

ماسک صورت گل رخت شویی و بابونه: 

گل رخت شویی غنی از مواد معدنی - کلسیم، منیزیم، آهن، کوارتز، دولومیت و ... است. این خاک چه کاری انجام می دهد ؟ به جذب روغن اضافی از منافذ پوست و تمیز کردن عمیق پوست کمک می کند. در حقیقت، گل رخت شویی گزینه مقرون به صرفه در زمینه زیبایی و مراقبت از پوست (به ویژه برای پوست چرب)است که بروز آکنه و زخم ها را کاهش می دهد، رنگ و رو را بهبود می بخشد و حتی پوست را روشن می کند. 

 

مواد لازم: 

 

1 قاشق چایخوری چای بابونه

1 فنجان آب داغ

4 گل رخت شویی ق

2 قاشق چایخوری عسل 

دستورالعمل: 

 

یک فنجان چای بابونه دم کرده و اجازه دهید خنک شود ترکیبات دیگر (یعنی گل و عسل)را مخلوط و کمی چای بابونه اضافه کنید تا خمیر سفتی به دست بیاید ، این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه آن را با آب بشویید. 

 

چای بابونه

 

ماسک عسل و بابونه: 

برای همه افراد داشتن پوستی پر از جوش بسیار آزاردهنده است بنابراین می توانید برگ های خشک بابونه یا چای کیسه ای آن را روی جوش و اسکارها بمالید تا محو شوند بخاطر داشته باشید در هر دو مورد چای بابونه باید بجوشد تا مواد موجود در آن فعال شود. 

 

مواد لازم: 

 

1 قاشق غذاخوری بابونه خشک

1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

1 قاشق چایخوری عصاره لیمو شیرین

1 عدد سفیده تخم مرغ

آب داغ 

دستورالعمل: 

 

بگذارید بابونه خشک 20 دقیقه داخل آب جوش دم بکشد بقیه مواد عسل و عصاره لیمو را اضافه و آن را به خوبی مخلوط کنید سپس ماسک را 15 دقیقه روی صورت خود بمالیدو با آب سرد بشویید ، این عمل را یک بار در هفته انجام دهید.

 https://elanza.com/brand/confident

ماسک مو بابونه:

مواد لازم: 

 

1 قاشق روغن زیتون

1 قاشق روغن نارگیل

1 قاشق عسل خام

1 قاشق چایخوری دارچین (اختیاری)

1 / 4 فنجان چای بابونه (اختیاری)

10 - 15 قطره روغن اسانس به انتخاب 

دستورالعمل: 

 

برای در ست کردن این ماسک مواد مورد نیاز آن را می توانید به طور معمول در آشپزخانه پیدا کنید:از روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل استفاده کنید اگر می خواهید اثرات روشن کنندگی بیشتری داشته باشد علاوه بر این می توانید دارچین و یا بابونه هم اضافه کنید. 

 

برای روشن کنندگی ریشه ها ابتدا عسل و دارچین را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید تا یک ساعت بماند.

 

اگر از بابونه استفاده می کنید 1/5 قاشق بابونه را در حدود 1 / 4 فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید تا عصاره غلیظی بدست بیاید تا وقتی با مواد دیگر ترکیب می شود آبکی نباشد.

 https://elanza.com/brand/kodex

تمام مواد تشکیل دهنده را داخل کاسه یا شیشه بریزید و خوب ترکیب کنید .ممکن است ابتدا روغن نارگیل را ذوب کنید، یا اگر از چای بابونه استفاده می کنید، شاید برای ذوب آن به اندازه کافی گرم باشد که همه چیز را با هم ترکیب کنید.

 

از ریشه مو مواد را بزنید و مطمئن شوید که موها را کاملا پوشانده اید و به خوبی پوست سر را ماساژ دهید بخصوص اگر پوست سرتان خشک است

 

این ماسک را حداقل 30 دقیقه بگذارید و سپس با آب بشویید. ممکن است برای اطمینان از اینکه روغن ها پاک شده اند نیاز به دو بار شامپو کردن مو باشد.چند هفته یکبار می توانید از این ماسک استفاده کنید. 

 

روغن نارگیل، زیتون مثل عسل بسیار مرطوب کننده است علاوه براین روغن زیتون درخشندگی مو را بیشترمی کند در حالی که روغن نارگیل و عسل مو را مرطوب می سازد. 

 

وقتی عسل با دارچین ترکیب می شود، به طور طبیعی پروکسید هیدروژن آزاد می کند و مو را بطور طبیعی روشن تر می سازد، به همین دلیل اجازه دهید مواد روی مو بماند. استفاده از بابونه به طور سنتی به عنوان یک عامل روشن کننده به خصوص برای موی بلوند است.

 

گل بابونه

 

ماسک مو عسل، لیمو، بابونه: 

مواد لازم:

 

گل های بابونه خشک 2قاشق غذاخوری

یک فنجان آب جوش

1 قاشق چایخوری عسل خام

آب لیمو سه قاشق غذاخوری

گل های بابونه را داخل آب جوش بریزید و بعد از 5 دقیقه چای بابونه را صاف کنید و عسل را در شیشه کوچک بریزید و آهسته تکان دهید تا با چای مخلوط شود سپس عصاره لیمو را اضافه و بعد از شامپو کردن مو به موهای مرطوب بزنید

منبع:

https://namnak.com/%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D9%88%D9%86%D9%87.p73224